woensdag 9 september 2020

Ventilatie


Toen ik mijn keuken boven het aanrechtblad aan het knutselen was met stopcontacten zag ik nog wat ruimte ontstaan vanboven naar onderen en omdat we ook nog een afzuigpunt wilden hebben boven kookstel/oven kon ik met veel passen en meten een afzuigkap maken die ook gelijk de lucht gaat verversen in de bus.

Ik gebruik daarvoor een centrifugaal ventilator welke van Trumatic is en normaliter warme lucht blaast vanaf een Truma kachel maar iets wat blaast zuigt aan de andere kant dus...

2e hands voor een prikkie te vinden op Marktplaats en ook heel fijn regelbaar en de regelaar heb ik in mijn stopcontact plaat verwerkt.

De afgewerkte lucht gaat naar beneden, dan naar achteren en rechts achter via de bodem naar buiten, ik had daar toch al een gat gemaakt voor de gasbun maar die had ik al eerder besloten links te plaatsen in de wagen.

In dat gat is een pvc bus onder de auto gemaakt waar een gaas over de uitblaas gaten zorgt dat er geen insecten de bus in komen.

Het was nog wel een klus om de ventilator helemaal stil te krijgen want resonantie ontstaat snel in zo'n kleine ruimte met allemaal beplating.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Start accu sneller ontkoppelen

 Ha lezer , er viel toch nog iets te doen aan de buscamper en wel ervoor zorgen dat de startaccu geheel afgekoppeld wordt zodat hij in de st...